Atelier

Dirigit a: d’I3 a I5

Responsable: Diver’s

Descripció de l’activitat:
PRESENTACIÓ
L’educació plàstica promou l’interès d’aquests nens i nenes d’edats primerenques, per tal d’enriquir-se manipulant i desenvolupar la creativitat tot gaudint de l’experiència.

L’activitat pretén impulsar la creativitat i la imaginació de l’infant així com la seva destresa manual, tot estimulant, de manera lúdica i experimental, les seves habilitats i capacitats artístiques i plàstiques a través de diversos materials pedagògics.

METODOLOGIA
La metodologia de treball estarà basada en el concepte d’aprenentatge per descobriment i experimentació, és a dir, que cada infant descobreixi la seva pròpia creativitat, evitant en tot moment activitats monòtones o de còpia exacte, deixant via lliure a la llibertat, la creativitat i la imaginació del participant. La monitora presenta una proposta de treball model animant als infants a fer el treball innovant i adaptant-lo a la seva creativitat, fent les variacions que vulguin.

Cada grup té els mateixos objectius, continguts i tècniques, però les activitats són diferents, adaptades al nivell maduratiu de cada grup. No és el mateix un infant de P3 que de P4-P5: per exemple, poden fer un treball en paper però P3 haurà de punxar i P4-P5 ja poden iniciar-se en el retallat amb tisora.

OBJECTIUS

  • Conèixer diferents tècniques gràfico-plàstiques i materials.
  • Fomentar la imaginació i la creativitat del nen/a a través del llenguatge plàstic, afavorint el gust per expressar, comunicar i plasmar les seves idees i experiències.
  • Treballar amb tot tipus de materials.
  • Treballar artísticament les èpoques i festes de l’any mitjançant manualitats.
  • Potenciar el treball manual que tingui una utilitat real, no només la de la seva bellesa.
  • Conèixer diverses tècniques per a poder innovar i realitzar diferents pràctiques artístiques.
  • Crear activitats innovadores per treballar en grup per tal d’estimular la creativitat i la curiositat dels nens i nenes, en provar noves tècniques i textures.
  • Experimentar amb diversos materials, recursos i procediments per tal d’enriquir les capacitats artístiques.
  • Treballar la psicomotricitat manual.
CONTINGUTS I ACTIVITATS
  • Aprenem els colors principals, secundaris, freds, càlids, les barreges de colors…
  • Treballem la taca, el punt i la línia, les textures…
  • Aprenem tècniques de pintat, retallat, enganxat, plegat de paper…
  • Treballem i coneixem diferents materials i tècniques gràfico-plàstiques: llapis, retoladors, témperes, aquarel·les, olis, tintes…
  • Aprenem composició, disseny i espai.
  • Treballem amb molts materials: plàstics, reciclats, naturals, tot tipus de papers, tèxtils, metalls, fusta…
  • Confeccionem jocs i joguines.
  • Confeccionem elements funcionals i d’utilitat per nosaltres i per fer regals.
  • Decorem objectes i fem objectes per decorar.
  • Realitzem activitats i treballs estacionals: tardor, hivern, Nadal…
  • Treballem amb diferents bases de dibuix i pintura.
  • Aprenem diferents temes: bodegons, paisatges, espais, retrats, ciutats, animals…
  • Fem modelatge amb diferents pastes i treballs amb volum.
  • Aprenem la tècnica de collage.

Material / vestuari: Els infants hauran de portar a la motxilla una bata de màniga llarga.

Lloc de realització i recollida: L’activitat es realitza a les aules de l’escola. La recollida es farà a les 17:15h al porxo.