Judo i Arts Marcials

Responsable: Diver’s

Descripció de l’activitat:
PRESENTACIÓ
En contra del que generalment es pensa donat el seu caràcter de lluita, no és un esport violent, sinó tot el contrari, ja que la força física no és el valor fonamental sinó un medi d’autodefensa. Des de l’inici constitueix un excel·lent agent socialitzador per diferenciar el combat esportiu de l’acte violent. S’emmarca en un ambient saludable d’amistat, companyerisme i respecte.

La pràctica del Judo està oberta a qualsevol infant, sigui quin sigui el seu estat físic.

És molt recomanable per treballar l’agressivitat, l’hiperactivitat, l’autoconfiança… així com per canalitzar les energies.

METODOLOGIA
La metodologia de l’activitat és pràctica, la sessió tindrà la següent estructura:

1. Ens posem el judoki i el cinturó.
  2. Salutacions.
  3. Escalfament.
  4. Jocs, exercicis i entrenament.
  5. Relaxació i acomiadament.
OBJECTIUS
  • Descobrir, acceptar i utilitzar el propi cos.
  • Actuar amb autonomia.
  • Adquirir autoconfiança.
  • Gaudir i expressar-se a través del moviment.
  • Incorporar nous esquemes motrius (desplaçaments, caigudes…).
  • Conèixer i respectar les regles del judo.
  • Conèixer i aplicar tècniques senzilles de judo.
CONTINGUTS I ACTIVITATS
  • Normativa, filosofia i disciplina del judo.
  • Nomenclatures i protocols d’inici i final de judo. Salutacions i forma de lligar-se el cinturó.
  • Apropament al contacte mitjançant la fixació d’agafades i aprenent l’agafada fonamental del judo.
  • Atac i defensa.
  • Treball de les qualitats físiques: resistència, força, flexibilitat, velocitat…
  • Caigudes.
  • Exercicis individuals i en parella.
  • Habilitats motrius: quadrupèdies bàsiques, tombarelles endavant/endarrere, pont, vertical, paloma + salt de potro, roda + paloma.
  • Judo dret, judo terra i immobilitzacions.
  • Judo peu i tècniques de cames.
  • Combinacions motores: córrer, girar a l’aire, roda i encadenament dret terra.
  • Encadenaments, immobilitzacions i sortides.
  • Iniciació al combat a terra.
  • Iniciació al combat dret.

Material / vestuari: Els infants han de portar kimono de judo. Es poden canviar abans de fer l’activitat.

Lloc de realització i recollida: L’activitat es realitza al recinte escolar. La recollida es farà a les 17:15h al porxo.